Städning

En förutsättning för den ideella verksamhet som vi bedriver är att våra medlemmar hjälper till att städa hallen. Varje träningsgrupp har en vecka var att städa, vi förutsätter att samtliga medlemmar ställer upp för att vi ska minska våra kostnader. Så vi kan fortsätta att bedriva den verksamhet som vi bedriver idag.

Uthyrning av dojon!

Som medlem i Kristinehamns Judoklubb har du möjligheten att hyra vår hall för barnkalas.
Dock måste bokningen ske till oss, på mail så inte hallen upptagen eller blir dubbelbokad.

Dojoregler

Här följer några regler som gäller på våra träningar, dessa är för allas trevnad samt ge förutsättningar för optimal utveckling. Dessa gäller vart du än tränar i Sverige och Värden, och är en förutsättning för att du ska utvecklas så optimalt som möjligt inom judon. I dessa regler framkommer vilken hygien en judoutövare skall ha, samt vilken diciplin som gäller vid träningarna.

5 saker som du måste veta innan träning!

I denna video får du 5 saker som kan vara bra att veta innan du börjar att träna hos oss.

Glöm inte att läsa igenom våra dojoregler, så de vet vilka krav på hygien och diciplin som vi ställer på våra medlemmar.

Judonsvärdegrund

Judons värdegrund är densamma oavsett var i världen du än tränar judo. Internationella Judoförbundet, IJF, ställer sig bakom värdegrunden och det finns flera originaltexter med tankar och reflektioner från judons grundare, prof. Jigoro Kanos kring värdegrundens olika delar. De olikheter som kan finnas mellan olika versioner beror oftast på den tolkning som alltid görs i varje översättning från ett språk till ett annat.