Tel: 0739479367 Mail: Info@kristinehamnsjuoklubb.se

Med 50 år på mattan!

Klubben grundades 16 december 1971

Vi är en ideellt arbetande förening som är medlem i Värmland-Örebro Judoförbund och Svenska Judoförbundet.

Kristinehamns Judoklubb är Kristinehamns äldsta kampsportsförening och bildad 1971, och varit medlemmar i Svenska Judoförbundet sedan 1972.

Klubben har över 50 års erfarenhet att utveckla och utbilda framstående judoutövare, där vi under de senaste 20 åren tagit 54 mästerskapsmedaljer från SM till VM nivå!

Vi är samtidigt Sveriges ända Judoklubb som har medaljörer från två Olympiska tävlingar, Paralympics 1988 (för synskadade) samt Special Olympics 2019 (för personer med intellektuella funktionsvariationer).

Aktiva och delaktiga medlemmar är en förutsättning för den ideella föreningens framtida överlevnad. Detta då medlemmarnas aktivitet är grundbulten i den Svenska idrottsrörelsen, som bygger på ideella krafter och engagemang.

Våra tränare har tillsammans omkring 120 års erfarenhet av Judo, samtidigt som vi har en av Sveriges högst utbildade tränare!

Optimized by Optimole