Tel: 0739479367 Mail: Info@kristinehamnsjuoklubb.se

INFO

vAD ÄR jUDO!

Judon är en blandning av olika sporter, men kommer främst från traditionell Jujutsu.

Dagens Judo är i princip som brottning, där det handlar om att kasta sin motståndare på rygg, och där efter hålla fast motståndaren efter man har kastat.

Där med är judo en högintensiv och komplex sport, som tar många år att bemästra och bli framgångsrik i.

En judoutövare strävar efter att förbättra både sin mentala och fysiska styrka, och för att dessa i slutändan skall leda till perfektion.

gRADERA

Du som är medlem i Kristinehamns Judoklubb har möjlighet att gradera!

Dock är en gradering ingenting givet utan alltid beroende av hur mycket du tränat, om du kan det som du ska kunna eller om din tränare bedömer dig redo!

I judo finns det flera olika grader både halva och hela, dessa gäller barn såväl som vuxna!

Judodräkten

I judo behöver man ha en judodräkt som är speciell för judo. Det finns skillnader mellan judodräkten och andra kampsports dräkter då man i judo måste ha en kraftfull dräkt som klarar av att man rycker och sliter i den.

Klicka här nedan för att läsa mer om hur man beställer en judodräkt från oss.

REGLER

Här följer några regler som gäller på våra träningar, dessa är för allas trevnad samt ge förutsättningar för optimal utveckling.

Dessa gäller vart du än tränar i Sverige och Värden, och är en förutsättning för att du ska utvecklas så optimalt som möjligt inom judon.

I dessa regler framkommer vilken hygien en judoutövare skall ha, samt vilken disciplin som gäller vid träningarna.

Tävla

Kristinehamns Judoklubb är en klubb med stora tävlingsframgångar genom tiderna!

Enbart under de senaste 12 åren har vi tagit över 50 stycken mästerskapsmedaljer vid allt från Svenska mästerskap till Världsmästerskap.

Vi är den enda judoklubben i Sverige som har 2 Olympiska medaljer!

Optimized by Optimole