Verksamhetsidé

1.

Meningsfull Judotränig

Varje resa börjar med enbart ett steg!

Vid Kristinehamns Judoklubb har vi ett strukturerat coachingsystem och filosofi för alla åldersgrupper, förmågor och motivationer. I början ska barnen helt enkelt njuta av att vara på mattan, lära sig grundläggande rörelser och judofärdigheter, träffa nya vänner, bygga upp självförtroende, självdisciplin och lära sig att lyssna och arbeta tillsammans med andra barn. Barn och vuxna kommer att ha möjlighet att delta i tekniska graderingar för att uppnå sina olikfärgade bälten från vitt till svart.

2.

utvecklas inom Judo

Vid Kristinehamns Judoklubb vill vi att alla våra medlemmar ska uppnå sin fulla individuella potential, att bli så bra de kan uppnå, oavsett vilken nivå av judo de tränar på. Klubben har en lång tradition av att utveckla framgångsrika utövare inom Svensk Judo. Därav har vi förmånen att ha väldigt rutinerade oh erfarna tränare med lång erfarenhet av att både utveckla framgångsrika tävlingsutövare på både nationell och internationell nivå, samt att de har kunskaper om hur man ska träna för att nå längre med sin träning oavsett mål eller ambition.

3.

Judo hela livet

Judo är en av de få sporter som kan utövas av människor i alla åldrar. Judo utvecklar kondition, styrka, rörlighet och uthållighet i alla avseenden. Det är en sport och en kampsport i synnerhet. För många människor och särskilt människor som börjar med sporten senare i livet ger judon fokus, en ny utmaning och en känsla av mening. Här på Kristinehamns Judoklubb är vi mycket stolta över alla de män och kvinnor som har börjat med judo senare i livet genom oss för att uppnå personlig utveckling. Vi är även stolta över alla de som fortsatt att hålla på med judo från barn till veteran nivå i våran verksamhet.

Judo bygger människor” i alla åldrar!

Att vara den ledande judoklubben i regionen som fortsätter att utveckla framgångsrika judoutövare i en inkluderande och positiv miljö, samtidigt som vi upprätthåller sportens traditioner samt vår egen 50-åriga tradition av kvalitet och stolthet

Vision 2030

Kristinehamns Judoklubb

verksamhetsmål