Gradering

Riktlinjer För Gradering

Här finner ni de riktlinjer och de krav som vi i Kristinehamns judoklubb ställer på våra medlemmar för gradering upp till brunt bälte. Dessa gäller samtliga medlemmar i föreningen och bygger på svenska judoförbundets graderingsbestämmelser för kyu-grader.

Kyu-grader

Judopass

För att man ska kunna tävla på större tävlingar än pokaljakten måste man ha minst 5 kyu, samt ett judopass. Inom judon är judopasset utövarnas legitimation så att man vet vem utövaren är, samt tillhör en klubb som är ansluten till svenska judoförbundet.

Riktlinjer för Dangrader

Här finner ni de riktlinjer och de krav som vi i Kristinehamns Judoklubb ställer på våra medlemmar för gradering till högre grader. Dessa gäller samtliga medlemmar i föreningen och bygger på Svenska Judoförbundets graderingsbestämmelser för Dan-grader.

Dan-grader

Ansökan om DanGradering

Här finner ni Svenska Judoförbundets ansökningsblankett för prövning av Dan-grad. Läs Kristinehamns Judoklubbs Riktlinjer för gradering till Dan-grader innan!